2.6 PR & communicatie

Medewerkers informeren over de nieuwe strategie. Inzetten op verdere professionalisering van de communicatie en de communicatiemiddelen. De zichtbaarheid, toegankelijkheid en samenwerking binnen de KSU en van de KSU naar haar omgeving faciliteren. Het afgelopen jaar stond voor het communicatieteam in het teken van het strategisch plan Samen Leren Leven. Daarnaast is de afdeling versterkt met een junior communicatieadviseur.

Resultaten

  • Succesvolle arbeidsmarktcampagne ingezet: aantrekken geïnteresseerde leerkrachten, meet & greet met ruimte voor persoonlijke verhalen van leerkrachten.
  • Communicatie over de introductie van Agora Utrecht; een website en andere communicatiemiddelen gemaakt.
  • Zichtbaarheid vergroot via social media, zowel op KSU als individueel schoolniveau.
  • Ontwikkeling en inzet van nieuwe communicatiemiddelen, zoals de

    podcast, KSU Journaal (coproductie met studenten van de Hogeschool Utrecht), Coronajournaal, Magazine LEF.

  • Huisstijl aangescherpt en uitgebreid met visualisatie Samen Leren Leven.
  • Professionaliseren van perscontacten door regie en woordvoerderschap.
Lees meer
“Samen leren leven is de rode draad in de boodschap en in onze manier van communiceren.”
Leontien van der Plas - Communicatieadviseur

Vooruitblik 2022

Uitrol van KSU Experience, kleinschalige evenementen voor medewerkers met als doel inspiratie en verbinding, gebaseerd op vijf pijlers: maatschappelijke impact, vitaliteit & sportiviteit, KSU voor jou, persoonlijke groei en creativiteit & cultuur.
Live evenement rondom het strategisch plan als vervolg op de online Inspiratiemiddag in januari.
Opfrissen websites scholen en start maken voor nieuwe KSU-website.